Kia predstavlja inovativne tehnologije za nadzor temperature, ki izboljšujejo udobje in energijsko učinkovitost
Vse tri tehnologije so na stopnji tehnološke zrelosti, primerni za množično proizvodnjo
Nano hladilna folija: zmanjšuje temperaturo za do 12°C
Sistem talnega sevalnega ogrevanja ogreje potnike v nekaj minutah
Ogrevano steklo s kovinsko prevleko: odstranjuje zmrzal in vlago ter izboljšuje vidljivost
Nano hladilna folija: zmanjšuje temperaturo za do 12°C
Sistem talnega sevalnega ogrevanja ogreje potnike v nekaj minutah
Ogrevano steklo s kovinsko prevleko: odstranjuje zmrzal in vlago ter izboljšuje vidljivost
Sestrski podjetji Hyundai Motor Company in Kia Corporation sta na dnevu „Heat Tech Day“ v Seulu v Južni Koreji predstavili tri tehnologije, namenjene natančnemu uravnavanju temperature v notranjosti vozila za zagotavljanje večjega udobja potnikov in energetske učinkovitosti.
Na dogodku so bili predstavljeni Kiini raziskovalni in razvojni dosežki na področju uravnavanja temperature, ki je ključni vidik udobja potnikov. Ker se vozila ne razvijajo le v preprosta prevozna sredstva, temveč postajajo tudi življenjski prostori, podjetja razvijajo različne tehnologije za nadzor temperature, da bi zadovoljila spreminjajoče se potrebe po udobju v mobilnosti.
Te tehnologije ne le izboljšujejo udobje, temveč tudi varčujejo z energijo in omogočajo učinkovito upravljanje energije v vozilu v dobi elektrifikacije. Predstavili so tri tehnologije:
• Nano hladilna folija folija – ta material v vročem vremenu znatno zniža temperaturo v notranjosti, če je nanesen na steklo vozila.
• Sistem sevalnega ogrevanja – v hladnem vremenu hitro in učinkovito dvigne zaznavno temperaturo okoli potnikov.
• Ogrevano steklo s kovinsko prevleko – prvi 48-voltni sistem na svetu hitro prenaša toploto iz električno napajane kovinske prevleke na steklo ter tako odstranjuje zmrzal in vlago.
• Sistem sevalnega ogrevanja – v hladnem vremenu hitro in učinkovito dvigne zaznavno temperaturo okoli potnikov.
• Ogrevano steklo s kovinsko prevleko – prvi 48-voltni sistem na svetu hitro prenaša toploto iz električno napajane kovinske prevleke na steklo ter tako odstranjuje zmrzal in vlago.
Vse tri tehnologije so na stopnji tehnološke zrelosti, primerni za množično proizvodnjo.
„Danes predstavljene tri tehnologije so strankam bližje kot katera koli druga tehnologija,“ je dejal Young Ho Jung, podpredsednik in vodja skupine za skupni razvoj toplotne energije. „Razvijamo tehnologije za zagotavljanje najbolj prijetnega okolja, pri čemer upoštevamo vsak trenutek, ki ga stranke doživijo v mobilnosti.“
Nano hladilna folija: zmanjšuje temperaturo za do 12°C
Julija 2023 so Korejci predstavili različne napredne tehnologije iz nanomaterialov, zlasti nano hladilno folijo, ki lahko znatno zniža temperaturo v notranjosti vozila.
Julija 2023 so Korejci predstavili različne napredne tehnologije iz nanomaterialov, zlasti nano hladilno folijo, ki lahko znatno zniža temperaturo v notranjosti vozila.
Med testiranjem je Kia pripravila dve vozili in na eno od njiju nanesla nano hladilno folijo, drugo pa pustila v prvotnem stanju. V vozilih z običajnimi stekli, ki niso bila opremljena s hladilno folijo, je bila temperatura v notranjosti 48,5 °C, v primerjavi s 36,0 °C v vozilih, opremljenih s hladilno folijo, kar kaže na največje znižanje temperature za 12,5 °C z uporabljeno napredno tehnologijo.
Nano hladilna folija ne blokira le infrardečega sevanja z zunanje strani vozila kot običajne zatemnitvene folije, temveč omogoča tudi uhajanje toplote iz notranjosti vozila. Sestavljena je iz treh plasti, od katerih dve odbijata sončno energijo, ena pa oddaja srednje infrardeče valovanje.
Temperaturo v notranjosti lahko zniža za več kot 12 °C in se lahko uporablja z obstoječimi zatemnitvenimi folijami, brez dodatnega vpliva na prepustnost svetlobe.
Sistem talnega sevalnega ogrevanja ogreje potnike v nekaj minutah
Kia je predstavila tudi sistem sevalnega ogrevanja, ki je zasnovan za hitro ogrevanje potnikov pozimi. Sistem talnega sevalnega ogrevanja uporablja grelni element, ki oddaja sevalno toploto proti nogam potnikov in jih tako hitro ogreje v hladnem vremenu.
Poleg obstoječega ogrevalnega sistema v vozilu lahko sistem sevalnega ogrevanja prihrani do 17 odstotkov več energije za doseganje želene temperature in prihrani tudi čas za doseganje tega stanja; sistem v treh minutah ogreje spodnji del telesa, kar močno poveča udobje potnikov.
Sistem sevalnega ogrevanja zagotavlja hitro in energijsko učinkovito ogrevanje potnikov, kar povečuje udobje v hladnem vremenu in podaljšuje vozni doseg vozila
Pričakuje se, da bo sistem radiatorskega ogrevanja v kombinaciji z zmanjšanjem porabe energije za klimatizacijo znatno podaljšal doseg električnih vozil pozimi.Sistem vključuje visokotemperaturni filmski grelni element in sistem za preprečevanje opeklin.
Pričakuje se, da bo sistem radiatorskega ogrevanja v kombinaciji z zmanjšanjem porabe energije za klimatizacijo znatno podaljšal doseg električnih vozil pozimi.Sistem vključuje visokotemperaturni filmski grelni element in sistem za preprečevanje opeklin.
Grelni element, ki lahko doseže temperaturo 110 °C, je ovit v tkanino, ki oddaja infrardeče žarke in uravnava toploto na udobno raven. Sistem za preprečevanje opeklin zazna stik s telesom in takoj zniža temperaturo, s čimer izboljša varnost in odpravi tveganje opeklin.
V Kiinem modelu EV9, opremljenem s sistemom sevalnega ogrevanja, je nameščenih devet ogrevalnih plošč, med drugim na podstavku volanskega droga, voznikovih vratih in sredinski konzoli ter na podstavku sovoznikovih vrat in predala pred sovoznikom.
Ogrevano steklo s kovinsko prevleko: odstranjuje zmrzal in vlago ter izboljšuje vidljivost
Pionirski sistem ogrevanega stekla s kovinsko prevleko pozimi hitro odstrani zmrzal ali vlago z vetrobranskega stekla vozila, kar zagotavlja boljšo vidljivost in večjo varnost v primerjavi z običajnimi grelnimi elementi z volframovo žico. Ogrevano steklo s kovinsko prevleko je nevidno, kar potnikom zagotavlja jasen in neizkrivljen pogled.
48-voltni sistem lahko v petih minutah pri temperaturi -18 °C popolnoma odmrzne stekleno površino, kar je do štirikrat hitreje in porabi približno 10 odstotkov manj energije v primerjavi z običajnimi klimatskimi sistemi. Poleg tega lahko kovinski premaz v vročih dneh pasivno blokira vsaj 60 odstotkov sončne energije, s čimer se zmanjša potreba po hlajenju kabine, kar znatno izboljša energetsko učinkovitost.
Kia namerava sistem sevalnega ogrevanja vključiti v svoje prihodnje modele.
VIR: Kia