Generacija Z postavlja nova pravila igre spletnega nakupovanja
Spletno nakupovanje v Sloveniji je že davno preraslo zgolj modni trend ali priročno alternativo, postalo je vsakdanjik večine Slovencev. 74 odstotkov Slovencev namreč nakupuje preko spleta, polovica pa jih to počne vsak mesec.
Objavljeno:
torek, 18. November, 2025
Po podatkih letošnjega E-shopper barometra, ene od največjih evropskih raziskav o spletnih nakupih, ki ga vsako leto izvajata Geopost in DPD, kar 74 odstotkov Slovencev redno naroča blago preko spleta. Raziskava, ki je zajela več kot 30.000 ljudi v 22 evropskih državah, razkriva trende, ki spreminjajo način, kako nakupujemo.
»Ena od najpresenetljivejših ugotovitev raziskave je, da je več kot polovica slovenskih spletnih kupcev ‘rednih’ e-kupcev, kar pomeni, da prejmejo vsaj en paket na mesec. Redni kupci pa opravijo kar 89 odstotkov vseh spletnih nakupov v Sloveniji,« sporočajo iz podjetja DPD Slovenija.
Slovenski kupci imajo visoka pričakovanja
Redni e-kupci še vedno poudarjajo, da jim spletno nakupovanje prihrani čas in zmanjšuje stres v primerjavi z obiskom fizičnih trgovin, hkrati pa cenijo širšo izbiro izdelkov in konkurenčne cene.
A kljub enostavnosti postopkov so njihova pričakovanja vse višja. Pri nakupih želijo hiter zaključek brez registracije ali ustvarjanja računa in jasna navodila za vračilo izdelkov.
Preference za dostavo se spreminjajo
Dostava na dom še vedno prevladuje, saj jo izbere 78 odstotkov rednih e-kupcev, a skoraj polovica jih uporablja več kot eno dostavno lokacijo, kar kaže na vedno večjo fleksibilnost. Priljubljenost paketomatov in prevzemnih mest narašča, saj je okoli 41 odstotkov paketov dostavljenih na »out of home točke«. DPD ima v Sloveniji več kot 800 prevzemnih mest, po Evropi pa že več kot 135.000.
»Ugotavljamo, da so natančna obvestila o dostavi in točen časovni okvir dostave postala skoraj samoumevna, kar potrjuje, kako pomembne so realne informacije v trenutku, ko kupec čaka paket,« so povedali v DPD Slovenija.
Na prvem mestu po priljubljenosti dostavnih preferenc je v letu 2025 med slovenskimi e-kupci izbira različnih mest za dostavo, na drugem mestu pa je poznavanje 1-urnega časovnega okvirja za dostavo.
Kar 71 odstotkov slovenskih e-kupcev želi še pred samim naročilom vedeti, katera dostavna služba bo pripeljala paket.
Generacija Z nakupuje samozavestno, a pogosto še z denarjem staršev
Mlajši kupci uporabljajo družbena omrežja ne le za zabavo, temveč tudi kot vir navdiha za nakupovanje. Instagram je ključna platforma za ideje in odločitve, nakupe še vedno močno spodbuja Facebook, vse večji vpliv pa pridobivata Pinterest in TikTok.
Ugotovitve raziskave kažejo, da čeprav ima 93 odstotkov pripadnikov generacije Z redni dohodek, le tretjina mlajših e-kupcev živi popolnoma finančno neodvisno (1 od 3 prejema podporo staršev, 4 od 10 pa še vedno živijo s starši).
V primerjavi z ostalimi generacijami rednih e-kupcev se jih še več, tj. 52 odstotkov, odloči za dostavo na prevzemne točke in v paketomate, 63 odstotkov pa izbere več kot eno dostavno mesto.
»Rezultati E-shopper barometra 2025 jasno kažejo, da spletno nakupovanje ni več le trend, temveč nujna in vedno bolj personalizirana storitev. Slovenski kupci cenijo hitrost, fleksibilnost in dostopnost podpore, medtem ko generacija Z postavlja nova pravila igre z novimi navadami in visokimi pričakovanji,« so še dodali v DPD Slovenija.
VIR: MM
