Med nami je prvi žepni komunikacijski trener
Za 'najnaprednejšo civilizacijo', ki je pozabila komunicirati
Izola, 14. oktober 2025 - Če je komunikacija temelj človeške civilizacije, potem nam vse bolj napeti odnosi kažejo odpovedovanje te naše osnovne veščine. Na eni strani smo vse bolj tehnološko napredni, politično korektni in (navidezno) strpni, na drugi pa kipimo od nestrpnosti in verbalne nasilnosti do drugače mislečih. Poleg tega se v svetu, kjer je vsak lahko glasen, vse manj ljudi počuti res slišanih. Zato si vse več ljudi želi povezanosti, pristnosti in strpnosti. Ob tem upajo, da se bodo drugi spremenili. A resnična zrelost v odnosih se začne, ko si upamo priznati, da morda problem niso le drugi, ampak smo so-odgovorni za odnose. Zato je Anja Horvat Jeromel pripravila praktično orodje - žepnega komunikacijskega trenerja, ki nas učinkovito vodi, da izboljšamo svojo komunikacijo. Da ne bo več izgovorov.
"Vse bolj smo priča razpadanju naših osnovnih sistemov: družine, skupnosti, družbe... Ko komunikacija odpove, odnosi postanejo vse bolj napeti, toksični in izgoreli. Če ljudje ne znajo jasno izraziti svojih potreb, čustev ali meja in prisluhniti drugemu, začnejo komunicirati prek (pasivne) agresije, umika, napadanja, dramatiziranja ali manipulacije. To se dogaja v podjetjih, družinah, med politiki, na družbenih omrežjih... Povsod, kjer je manj poguma za iskrenost kot pa strahu pred izgubo moči. Ljudje postajajo odtujeni in vse bolj govorijo drug mimo drugega. Avtoritete le še kričijo, grozijo ali prikrito manipulirajo, ker ne znajo navdihovati. Posamezniki pa mislijo, da so nemočni, ker se počutijo ujete," ugotavlja Anja Horvat Jeromel.
In dodaja: "A v resnici ne vedo, da jim manjka le razvita spretnost vplivanja skozi zrelo in zavestno komunikacijo. Zato je učinkovita komunikacija ena spregledanih, a najpomembnejših veščin 21. stoletja."
Vplivna in prepričljiva komunikacije je lahko tudi srčna, zrela in sočutna
Pri tem ne gre za uveljavljanje svojega prav, ampak ustvarjanje prostora, kjer se lahko različne resnice srečajo, ne da bi se med sabo uničile. Vpliv čisto zares ni moč nad drugimi, ampak moč nad seboj. Sogovornica je prepričana, da prava moč vpliva ne izhaja iz škodljive manipulacije, temveč iz ravnotežja med notranjo stabilnostjo in ranljivostjo. Ko znamo umiriti svoj ego, poslušati brez obrambnosti, prebrati sogovornika in pravilno izraziti svoja stališča, postanemo privlačni in vplivni. In prav tega danes večini primanjkuje.
Ko posameznik osvoji spretnost vplivanja se ne spremeni le on, ampak se spremeni celotno njegovo okolje. Spremenijo se njegovi odnosi s partnerjem, otroki, starši, sodelavci, šefi, strankami, prijatelji... Zato vsaka taka sprememba ustvarja verižni učinek bolj zavestne družbe. Izboljševanje komunikacijskih spretnosti ni le osebna rast, ampak družbena odgovornost. Tako lahko postanemo avtoriteta, kot bi si jo želeli, a jo nismo imeli. Lahko postanemo vzor, kako je mogoče vplivati brez prisile in govoriti z močjo. Tako postanemo zdrav steber, ki povezuje, ne razdvaja.
Tehnološko napredujemo, v odnosih nazadujemo
"Ljudje dandanes vse preveč reagirajo čustveno impulzivno, samoobrambno in obupano. Potem pa se čudijo, zakaj se vsi pogovori zaključijo s konfliktom. Čeprav se vse največkrat začne ravno iz strahu pred konfliktom. Predolgo čakajo in so tiho, ne da bi izrazili svojoresnico, potrebe ali meje. A v resnici to ni pot v miroljubnost, ampak v prikrito napetost, ki enkrat izbruhne. Pogosta pa je tudi težnja ljudi, da bi bili všeč drugim ali da bi svoje vsilili drugim," je prepričana Horvat Jeromelova.
Ker je vse manj strpne komunikacije ali celo same komunikacije, to ne slabša naše veščine branja neverbalne komunikacije sogovornika, kot tudi spretnosti izražanja. V naše odnose pa vnaša več nerazumevanja in čustvene oddaljenosti. Na koncu pa celo vse več razpadanja odnosov. Zmanjšuje tudi naš vpliv v kariernem smislu, kar negativno vpliva na naše prihodke. To vodi tudi v izgubo notranje moči, samozavesti in v še večjo pasivnost ali preveliko reaktivnost.
Zdravilo za konflikte, toksične odnose in osamljenost
'Žepni komunikacijski trener: Prepričaj - zvito, ne na silo je nastal, ker je Anja horvat Jeromel, hipnoterapevtka, trenerka komunikacije in avtorica vedno znova pri svojih strankah opažala, da je večina njihovih težav povezana s komunikacijskimi izzivi, pa naj bo to doma, v družinskih odnosih, ali v službi, v poslovnih okoljih. "Večini primanjkuje znanja, kako postaviti meje, kako skomunicirati nestrinjanje in hkrati preprečiti konflikt. Vse to pa se začne s samoobvladovanjem."
Avtorica Anja Horvat Jeromel pravi: "Žepni komunikacijski trener: Prepričaj - zvito, ne na silo je zbirka 50 komunikacijskih kartic s triki, vajami in izzivi. Komunikacijski trening, v oblikih prepostih vaj, zajema: branje ljudi, zaznavanje, storytelling, vplivanje, usmerjanje energije, upravljanje nestrinjanja, pogajalske spretnosti, samoobvladovanje, ustvarjanje kompromisov..."
Takšne komunikacijske kartice ponujajo strukturiran pristop k učenju, saj razdelijo kompleksne komunikacijske veščine na manjše, obvladljive enote. Kratke, osredotočene lekcije so lažje za pomnjenje in uporabo, saj možgani bolje obdelajo manjše količine informacij. Za razliko od pasivnega branja knjig kartice spodbujajo praktične vaje in izzive. Kar naredi učenje bolj privlačno in zmanjšuje odpor do razvoja veščin, ki se mnogim zdijo težke. To pomeni, da veščine dejansko uporabljamo, ne samo bremo o njih. Lahko jih uporabimo kjerkoli, saj so vedno z nami. Treniramo lahko med resničnimi pogovori, za vajo med potovanjem, med odmorom ali pred pomembnim sestankom. S takšnim pristopom se znanje res usidra, ker komunikacijske veščine zahtevajo stalno prakso in izboljševanje. Z njimi lahko v enem mesecu uporabe naredimo večji napredek, kot s knjigo, ki ostane na polici.
Komunikologinja in certificirana hiptnoterapevtka (po izobrazbi in praksi), je tako svoje izkušnje pogovorne hipnoze strnila v preproste vaje v obliki 50 komunikacijskih kartic. Z vgrajenimi mehanizmi psiholingvistike, retorike in kognitivne znanosti, je ustvarila bližnjico do uspešnejšnega vplivanja ali spretne komunikacije.
Ob tem dodaja Anja Horvat Jeromel: "Zato nehajmo čakati, da bodo najprej drugi skozi komunikacijo do nas začeli izražati spoštovanje, odprtost in sočutje. Raje začnimo pri sebi in to sami vnesimo v svoje pogovore z drugimi. Nato pa opazujmo ta metuljev efekt. Saj družba, kjer vsak čaka drugega, postane družba zidu in obrambe. Le družba, v kateri vsak izboljšuje svojo komunikacijo, lahko postane družba mostov in človeškosti."
O Anji Horvat Jeromel
Anja Horvat Jeromel je magistra družboslovnih znanosti, komunikologinja, certificirana hipnoterapevtka in predavateljica. Je tudi avtorica knjige Kvatni kreator. Že več kot 20 let prek številnih člankov, predavanj, konferenc in dogodkov izobražuje javnost na temo percepcije, prepričanj, komunikacije, vplivanja, osebne rasti, zdravih navad in informacijske tehnologije.
VIR: Fenomena