DARS odprl za promet dograjen priključek iz predora Šentvid na Celovško cesto v Ljubljani
V družbi DARS smo 31. avgusta 2025, ob prisotnosti ministrice za infrastrukturo mag. Alenke Bratušek, uradno odprli za promet dograjen priključek iz avtocestnega predora Šentvid na Celovško cesto v Ljubljani. Novi priključek bo prispeval k večji pretočnosti in večji prometni varnosti na tem delu prestolnice. Dogodka so se poleg ministrice udeležili tudi mag. Andrej Ribič, predsednik uprave DARS, mag. Karmen Praprotnik, direktorica Direkcije RS za infrastrukturo (DRSI), ter Zoran Janković, župan Mestne občine Ljubljana (MOL).
Z 31. avgustom 2025 je priključek v celoti odprt za promet, promet na Celovški cesti pa zaradi del ne bo več oviran. Zaključna dela, kot sta ureditev kolesarskih stez in pločnikov, bodo predvidoma do konca oktobra potekala izven trase ceste.
Potek gradnje in obseg del
Gradnja polnega priključka Šentvid se je začela oktobra 2024 in je potekala v več fazah. Glavnina del je potekala na Celovški cesti in je obsegala ureditev uvoza in izvoza, ki zdaj omogočata zavijanje iz predora Šentvid proti centru Ljubljane ter tudi iz smeri centra nazaj v predor.
V okviru projekta so bili izvedeni še:
- preureditev semaforiziranega križišča na Celovški cesti pri predoru,
- razširitev in prenova dela vpadnice v Ljubljano med križiščem s Prušnikovo ulico (pri objektu Galant) in križiščem s Kosmačevo ulico (pri gostilni Jelen),
- rekonstrukcija semaforiziranih križišč na teh dveh točkah.
Med izvedbo so bili predvideni tudi omilitveni ukrepi, s katerimi se je vpliv hrupa in prašenja na bližnjo okolico zmanjšal na najmanjšo možno mero.
Pomen za promet in uporabnike
Gradnja na tem območju je zahtevala večje prometne zapore, saj drugače izvedba ne bi bila mogoča. Celovška cesta je eden najbolj obremenjenih cestnih odsekov v Ljubljani, saj jo med Šentvidom in severno obvoznico dnevno prevozi približno 40.000 vozil. Zahvaljujemo se vsem uporabnikom za razumevanje in strpnost v času gradnje, saj so dela vplivala na pretočnost prometa.
Z zaključkom projekta bo promet potekal bolj tekoče in varno, novi priključek pa bo bistveno izboljšal povezljivost ter zmanjšal zastoje na tem delu prestolnice.
Finančna konstrukcija projekta
Za izvedbo gradbenih del je bila septembra 2024 sklenjena pogodba z Gorenjsko gradbeno družbo v vrednosti 9,6 milijona evrov brez DDV oziroma 11,8 milijona evrov z DDV.
Finančno konstrukcijo projekta sestavljajo:
- DARS: približno 90 % stroškov in vodenje investicije,
- DRSI: sofinanciranje gradnje ceste in cestne infrastrukture v območju križišča »Jelen« (10 % stroškov),
- Mestna občina Ljubljana: zagotovitev zemljišč v lasti MOL in podaljšanje rumenih pasov.
Srečno in varno na poti!
VIR DARS