MM med mediji, ki najpogosteje poročajo o umetni inteligenci
Press Clipping je objavil, kako pogosto in na kakšen način se o UI poroča v slovenskih medijih. Marketing magazin se je znašel pri vrhu lestvice medijev, ki soustvarjajo prihodnost.
Objavljeno:
sreda, 11. Junij, 2025
Kaja Kovič
Novinarka Marketing magazina
V zadnjih dveh, skoraj treh letih se je umetna inteligenca trdno zasidrala kot ena od osrednjih tem sodobnega javnega diskurza. Njena prisotnost se odraža na vseh področjih – od gospodarstva in tehnologije do izobraževanja, zdravstva in vsakdanjega življenja. Pri Press Clippingu so ustvarili vsebinski izbor objav iz njihove referenčne liste medijev in analizirali domače medijsko poročanje in z napredno vizualizacijo omogočili vpogled v ključne trende, najpogosteje uporabljene izraze in najbolj aktivne vire.
Ključne besede
Največkrat omenjeni izraz v slovenskih medijih je umetna inteligenca, ki se v analiziranem obdobju pojavi kar v 771 različnih objavah. Sledi ChatGPT z 266 omembami, kar potrjuje njegov status najbolj prepoznavnega jezikovnega modela v slovenskem prostoru. Pogosto se pojavljata tudi imeni OpenAI (171 omemb) in Gemini (68 omemb), kar nakazuje rast zanimanja za konkretne razvijalce in konkurenčne tehnologije. Med omembami so še Copilot, Anthropic in Claude – sicer v manjšem obsegu, a s stalno prisotnostjo. Zanimiv primer predstavlja kitajski model DeepSeek, ki se skoraj izključno pojavlja v povezavi z drugimi velikimi jezikovnimi modeli, najpogosteje ob ChatGPT-ju, Geminiju ali Claudu. To nakazuje, da je DeepSeek za zdaj še predvsem del širšega diskurza in ne samostojen fokus poročanja.
Lestvica medijev, ki soustvarja prihodnost
Na lestvici medijev, ki so prispevali 10 ali več objav, povezanih z umetno inteligenco, izstopajo številni tehnološko usmerjeni mediji, med njimi pa je tudi Marketing magazin (MM), ki je v svojih tiskanih in spletnih izdajah objavil 25 prispevkov. S tem se MM uvršča na četrto mesto, če združimo tiskane in spletne edicije tudi pri drugih primerljivih medijih (na primer Monitor, Računalniške novice).
»Marketing magazin se v svojih objavah poglobljeno ukvarja s tematiko UI, predvsem skozi prizmo njenega vpliva na oglaševanje, kreativne industrije in tržno komuniciranje. Članki analizirajo uporabo orodij, kot sta ChatGPT in OpenAI, ter odpirajo etična in strateška vprašanja uporabe UI v sodobnih marketinških kampanjah. Ob tem redno izpostavljajo tudi vlogo velikih tehnoloških igralcev, kot sta Google in Meta, in prihodnost ustvarjalnih poklicev v kontekstu avtomatizacije. Čeprav MM ni klasičen tehnološki medij, kot sta Monitor ali Računalniške novice, dosledno in redno spremlja razvoj na področju UI – zlasti v povezavi z marketingom, oglaševanjem in komunikacijskimi praksami. Tako zavzema pomembno mesto med tistimi mediji, ki znajo sodobne trende prenesti v širši komunikacijski okvir,« so za MM povedali pri Press Clippingu.
VIR: MM